loading...
گروه طراحی مکعب
در سایت دانلود گت چه خبر !!
cube بازدید : 313 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

بـنـر

 

ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزان تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد.

cube بازدید : 238 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

کارت ویزیت

 کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی کند. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت. 

تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.

در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند. اما ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.

cube بازدید : 9844 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

مــونــوگـرام 

 

نشانه هایی که با حرف اول نام موضوع طراحی می شوند. این نشانه ها را مونوگرام  می نامند که خود از جهت طرح ترکیب تعداد حروف در گذشته دارای تقسیمات کوچک تری بوده است. امروزه

کمتر با شیوه های گذشته مونوگرام را طراحی می کنند بلکه مونوگرام های جدید و مدرن بسیار ساده و با ترکیب بندهایی است که هدف از آن ایجاد یک نقش است تا وضوح و خوانایی حروف.

 

مونوگرام ها جنبه های تصویری برجسته تری نسبت به لوگو تایپ ها دارند. به بیان روشن تر، یک لوگوتایپ در نگاه نخست باید خوانده شود ، اما یک مونوگرام ابتدا دیده می شود و با کمی مکث

حروف تشکیل دهنده آن فاش شده و برای بیننده قابل درک می شود.

cube بازدید : 272 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

لــوگــو

لوگو یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم. آرم ها چیزی شبیه امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه ای است که آرم متعلق به آن است، می باشد. آرم ها در هر جایی که حضور آن

موسسه یا شخص یا رویداد صاحب آرم در آن وجود دارد ثبت می گردد و نشاندهنده رد برجای مانده از او در آنجا است.

طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد در طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود.

از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع گشت.

لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده می شود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).

در دوران حروفچینی با فلز داغ، لوگوتایپ، مجموعه ای از فونت ها و کاراکترها بود. در دوران کنونی که عصر ارتباطات است، لوگوی یک شرکت، اغلب مترادف با مرغوبیت یا برند شرکت است.

cube بازدید : 1359 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

لوگوتایپ

به لوگویی گفته میشود که در طراحی آن از فونت های نگارشی زیبا و منحصر به فرد و نشاشنه های زبانی استفاده میشود و در واقع گرافیست با بکارگیری خلاقیت و تجربه خود با استفاده از نام و حروف شرکت یک لوگوتایپ زیبا را طراحی میکند .

مثال های زیر...

cube بازدید : 614 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

پیکتوگرام 

علائم تصویری اغلب به “پیکتوگرام” یا “ایزوتایپ معروفند. در واقع یک ایزوتایپ نام نوعی خاص از علائم تصویری (پیکتوگرام) است که از سوی آقای”اوتو ذویلات”از استرالیا طراحی شده است. این علائم به لحاظ آنکه پیامهایی همچون صدا، شخصیت (کاراکتر)، حرکت و رنگ را نیز در بر می گیرند دارای معانی چندگانه هستند.
علائم تصویری، زبان تصویری علائم و نشان های اختصاصی را با تصاویر در هم آمیخته و ترکیب می گردانند تا با بیننده خود ارتباط برقرار سازند. تصاویر می توانند در برگیرنده حروف، رنگها، علائم و اجزاء به طرز جلوه یافته تری باشند تا در رسانیدن نظرات و ایده ها مؤثرتر و کاراتر واقع شوند. از بعضی لحاظ، علائم تصویری از نظر شکل و فرم به علائم و نشانهای اختصاصی، نمادها و اشکال ساده شباهت دارند. کاربرد معدودتر علائم تصویری نسبت به نمادها و نشانهای تجارتی بیشتر به این لحاظ است که علائم تصویری بطور معدودتری مورد استفاده قرار گرفته اند. توضیح معقول تر و قابل قبول تر برای این امر این است که واژه “علامت تصویری” در جهان طراحی آنطور که باید جای و مکان خود را نیافته است.
علائم تصویری در خلال بازیهای المپیک توکیو در سال ۱۹۶۴ بطور گسترده ...

cube بازدید : 330 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

كورل دراو چيست؟ 



شرکت کورل یکی از بزرگترین شرکتهایی است که در زمینه ایجاد برنامه های گرافیکی فعالیت دارد. اگر برنامه های این شرکت و شرکت های Adobe و Macromedia را در کنار هم قرار دهیم بیش از ۷۵ درصد سهم گرافیک دو بعدی و نشر رومیزی (Desktop publishing) را بر دوش می کشند.


مهمترین و مشهورترین تولید این شرکت کورل دراو ( Corel draw X6 ) می باشد. اما مسلما فقط تولید این شرکت نیست. مثلاً Corel Ventura برای ترکیب متن و گرافیک و تولید نشریات و بروشور و… استفاده می شود. (می شود گفت تقریباً هم گام فری هند) یا Corel Websit Builder که برای ایجاد صفحات وب به کار می رود.)

ولی خوب به علت تبلیغ بسیار کم این برنامه ها و اساساً خود کورل چندان نمی شود راحت این برنامه ها را یافت. بحث ما بر سر کورل دراو است. شرکت کورل به همراه این نرم افزار تعدادی نرم افزار کمکی قرار داده تا کاربران کورل از سایر برنامه هاتقریباً بی نیاز بشوند. ولی این برنامه برنامه هایی کامل هستند و براحتی می توانند به عنوان برنامه هایی مستقل، جدا گونه مطرح بشوند.
این برنامه ها عبارتند از ...
cube بازدید : 245 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

آدوبی فتوشاپ چیست ؟ 

 

ادوبی فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساختن عکس ها بکار می رود و راهنمایی برای فرمت Bitmap است.

علاوه بر این Adobe Acrobat یکی از مهمترین تولیدات نرم افزاری است که توسط Adobe System تولید شده. استاندارد صنعتی که در بسیاری از شغل ها مورد توجه است به استفاده از عناصر بصری مربوط می شود. فتوشاپ برای سیستم عامل ویندوز، Mac os و Mac os x قابل استفاده است.

در سایت دانلود گت چه خبر !!

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 1,884
  • بازدید کلی : 44,269